Jakie opony wybrać?

Wymieniając opony zimowe na opony letnie należy pamiętać, by wszystkie cztery opony były takie same. Jeżeli nie jest to możliwe, należy zadbać, by na jednej osi samochodu znajdowały się opony letnie o takiej samej rzeźbie bieżnika. Opony letnie, montowane na jednej osi, powinny również posiadać tę samą wysokość. Nie wskazana jest wymiana jednej opony na danej osi, bo wówczas wysokość opon letnich będzie różna, co może znacznie pogorszyć nasze bezpieczeństwo. W opinii użytkowników pojazdów, nie powinniśmy sami wymieniać opon letnich, bo może to przynieść więcej szkód niż pożytku. Nie warto na tym oszczędzać.

samochód
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Po pierwsze można uszkodzić oponę, a po drugie bez odpowiedniego, profesjonalnego sprzętu prawidłowe wyważenie koła jest niemożliwe. Odpowiednio oczyszczone opony, powinny być przechowywane w przewiewnych i zaciemnionych pomieszczeniach, w których temperatura nie spada poniżej 5 stopni Celsjusza i nie podnosi się wyżej niż 25 stopni Celsjusza. Opony letnie należy chronić przed szkodliwym działaniem tlenu, ozonu, rozpuszczalników, kwasów, produktów ropopochodnych, dlatego zaleca się, by każda opona letnie, przed postawieniem, położeniem lub powieszeniem, owinięta była w worek foliowy. Jeśli nie mamy odpowiedniego miejsca w domu do przechowania opon letnich, należy je oddać na przechowanie do profesjonalnego serwisu oponiarskiego.

Zagadnieniem, które wciąż budzi liczne kontrowersje jest miejsce montażu opon letnich w przypadku, gdy dysponujemy niejednolitym ich kompletem lub zakupiliśmy tylko dwie opony. Jedną z najbardziej rozpowszechnionych teorii jest ta, która mówi , że opony letnie, znajdujące się w lepszym stanie należy montować na osi napędowej. Ze względu na akt, że większość aut posiada napęd przedni, opony letnie lepsze, najczęściej trafiają na oś przednią. Jest to błędna teoria i rozwiązania też. Fachowcy mówią, że zawsze trzeba montować nowe lub mniej zużyte opony letnie na tylną oś. Dodatkowo należy sprawdzać stan bieżnika i ciśnienie w kole zapasowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *